16 Kasım 2005

düşünkonuş

Bir açıklama mahiyeti olmadan kullanılan "yani"lere hatta "yeaaani"lere tahammül edemiyorum artık. Tek başına ne pozitif ne de negatif bir anlama sahip olan bu kelime, bence, hiçbir soruya tek başına cevap değildir. (En azından ben, soruma cevap olarak verilen "yani"den sadece ucube bir anlamsızlık çıkarıyorum). Ayrıca "yani" birisinin fikir beyanından sonra söylendiğinde de söyleyenin duruşunu göstermiyo. Ne katılıyo ne de karşı çıkıyo bunu söyleyen. Bu haliyle sanki politik bi duruş gibi görünebilir ama bence söyleyenin anlatım eksikliğidir hatta ayıbıdır. Bu kadar.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bi de bazı'ama'lar vardır, ayrı yazılan 'de'ler 'da'lar, bahsettiğiniz 'yani'gibi anlamsız olmasalar da en az onun kadar politiktirler bence!söylediğimiz zaman karşımızdakinin 'ama'dan sonraki ifadeyi düşünmesini istememize rağmen öncekini de kullanırız.''seni kırmak istemem ama...''deriz mesela bundan sonra gelecek cümlenin karşımızdakini kırcağını bile bile!!ilk söylediğimizin anlamını sömüre sömüre kullanırız daha ılımlı olmak adına ürettiğimiz zıtlığı!çok tepki verirse karşımızdaki söylediğimize, rahat kıvırabilelim diye varederiz 'ama'yı, 'lakin'i...

Adsız dedi ki...

Bence "ama"nın sıralamasını değiştirmek gerek. Mesela; "seni çok seviyorum ama bu tavrın beni deli ediyor" demek yerine "bu tavrın beni deli ediyor ama yine de seni çok seviyorum" demek daha doğru gibi :) goknur