10 Temmuz 2006

Zinedine Zidane



Seyretmekten çok zevk aldığım, benim de içinde bulunduğum geniş bir kitle tarafından "dünyanın en iyi futbolcusu" kabul edilen Zidane, aynı zamanda kendisinin jübile maçı da olan 2006 Dünya Kupası Final Maçında Materazzi adlı İtalyan futbolcuya kafa atmış ve jübelisinde kırmızı kart gören belki de ilk oyuncu olmuştur.
Buna tanık olduğuma inanılmaz üzüldüm ama belki Zidane'a toz kondurmak istemedeğimden, belki de İtalyanlar'ın çirkefliğini bildiğimden, hatta belki de Materazzi'nin vücudunu kaplayan ve bende faşizm çağrışımları uyandıran dövmelerinden dolayı sanki bütün suç bu İtalyan futbolcudaymış gibi hissetmekteyim. Ayrıca, aşırı tahrik edildiğinden emin olduğum Zidane gözümden hiç düşürmemiştir bilakis çirkefliğin profesyonellik olarak tanımlanmaya başladığı günümüz futbolunun geldiği noktaya giderayak gösterdiği sert bir tepki olarak bile algılama eğilimindeyim bu olayı. Ve fakat en nihayetinde çok çok üzgünüm...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Zidane'dan beklemiyordum o kafayı, çok şaşırdım, ama kızmadım, haklıydı belli ki. vurmadan önce durup bi düşündü, ve ondan sonra göstere göstere gömdü kafayı materazzi'ye, "yeter .... koyum" der gibi. futbol maçlarında gördüğüm en esaslı kafaydı valla.

italyanların profesyonellik adını verdikleri psikolojik oyunları vardı yine, her zamanki gibi. biz 10 dakika dayanamayız bu oyuna; alpayı düşünemiyorum o maçta.

maçta italyayı tutuyordum ama zidane'ın o kafasını buffon çıkarmasaydı inanılmaz sevinecektim; pele, maradona gibi, bizim de gençliğimizin futbol efsanesi zidane olacak diye..

gelmiş geçmiş en karizma jübile ajax'ı avrupa şampiyonu yapan riijkard'da (böyle mi yazılıyodu) kaldı..

zizou bizi diskoya götür...

arcadian dedi ki...

İlginç: http://communicator.livejournal.com/346168.html?thread=3859000#t3859000

xyneidabi dedi ki...

Ben de Materazzi'nin, Zidane'ın Cezayirli oluşuna laf söylediğini düşünüyorum. Niye bilmiyorum, bana öyle geldi. Hiç duraksamadan, büyük bir hınçla vurdu Zidane. Hak payını da bu yüzden ona verdim.

Soyunma odasına giderken kupanın yanından boynu bükük bir şekilde geçmesi de çok hazin bir andı.